nenorejau labai plestis nes mano topikai ir taip jau gaunasi dideli, maniau jog ir taip aisku, kodel reiketu zmonems atsisakyti zudyti kitu gyvu butybiu. Tai reiketu daryti norint pasiekti aukstesni issivystyma kulturiniu poziuriu, ne technologiniu. Taciau zmonems kol kas tai nepasiekiama. Ne tik del maitinimosi iprociu, kuno sandaros, bet ir mastymo. As manau ateis laikas kai sugebesim pasigaminti mums reikalingu medziagu sintezavimo budu (netgi geresnes kokybes nei yra dabar tikros, nors esu pries sintetini maista)... tada tiesiog nugales rinka- nes bus zymiai pigiau tai daryti, negu auginti gyvulius...
beje as is kaimo - kaciuku neskandinau, bet teko uzkasineti gyvus, nes reikejo, - tokia yra logika- zliumbiau ne tas zodis (buvau gal kokiu 8metu), bet ka padarysi toks gyvenimas. Jauciausi kaltas nerealiai (juokingiausia sitoj istorijoj faktas kad pirmiausia teko juos isgelbeti, o kadangi kita kate ju neprisieme, reikejo pakast, arba laikyt kol be maisto nugais patys). Manau tai yra daug geresnis poziuris nei kai kuriu "zaliuju" is miesto atvesti kaima ir numesti valkataujantys gyvunai, save beguodziant, kad geri zmones priglaus. Tokius vadinu tik bemoraliais ir be atsakomybes padarais. jei jau nupirkai vaikui, o jam nusibodo buk malonus, tai pats sriuba, kuria privirei ir issrebk. O jei gaila, kam pirkt reikejo.
As neteigiu kad vegetarismas yra gerai (pats buvau vegetaras - 5m), ar jis labiau moralus nei buti mesedziu. Tiesiog reikia zmonems ir to ir to. Morale pati savaime nera labai susijusi su maitinimusi, labiau su proceso atlikimu, su jo sureiksminimu.
Vegetarai labiau reiksmina valgi nei pati valgymo procesa. Bet del to tikrai aukstesnes morales zmogumi netampama. Tiesiog tikslas zudyti del maisto nustoja buti morales objektu. tada prasideda moralizavimas o augalus valgyti ar moralu. va taip va ir nusivaziuojama.
Todel sakau vegetarizmas nera didesne morales israiskos forma. Labiau kulturejimo, pagarbos gyvybei gestas. Nesupraskit, jog bandau teigti, jog kultura nesusijusi su morale...
Golemas raso:
Jis tuomet man pasake: "Kiekvienas savo viduje turime supratima, kas yra gerai, o kas ne. Va tai ir yra moralinis principas."
paprastai tai vadiname sazine, kuri ir yra pagrindinis moralinis teisejas. Visi ja turi, tik skirtingo laispnio...
>>>to Aivaras, jo o Dievui labiau patiko gyvuliukai, nei "uogos ir obuoliai", nes Kainas ne issirdies aukojo. O jei rimtai, tai semintu kultura klajokline, vertesi gyvulininkyste, kaip manai kuri auka tokioj kulturoj labiau patiks Tavo Dievui.
>>>to Ghoul, kaip galvoji kodel Konstantinas Didysis ji taip gerai "ivertino", nejaugi kad neturi jokios prasmes ar universalizmo (tiesiog kita prasme, jeigu ziuresim is pasauliecio akiu). Jeigu imsi atskira zmogu jis bus linkes melstis vienam dievui, net jei jo kulturoj ar religijoj yra ju daug. Besimeldziantysis bandys islaikyti bent kazkoki asmeniskuma. Tiesiog reikia saziningai i tai paziureti.
O del kitu dekalogo isakymu as manau jie reikalingi kad galetume islaikyti zmoniskuma, ne vie tik zmogiskuma, tai yra desniai tik moraliniai, juk visata paremta fizikiniais desniais, o kodel negali buti moraliniu. O kad jie uzkoduoti - pvz. instinktu lygyje (dar palauksim kai genetika savo tvirta zodi tars- bet tada padides problema del laisvo apsisprendimo), - tai kaip bepavadisnsi taip nesugadinsi.
>>>to Illu_
NT nepanaikina ST, jis yra jo tasa, issipildymas. (pazado kuri dave Dievas Izraelio tautai ispildymas). ST buvo pritaikytas tam tikrai kulturai (nes toj kulturoj formavosi), todel jame pilna tokiu dalyku kurie prasilenkia su musu suvokimu. Jeigu ziuret teologiskai- tai ST buvo toks tik del zmoniu bevaliskumo, del ju sirdies kietumo, kitaip sakant nepakantumo ir piktumo.
koserinis maistas - mesos atveju - gyvuli turi papjauti specialus zmogus LR "rieznykais" vadino (dabar bijau ka sakyt, bet ju LR kazin ar yra), nes reikia specialiai moket krauja nuleist. (na as nekomentuosiu kodel, dar kas nors ne taip supras). O nuleist reikejo todel kad kraujas buvo siejams su gyvybes netekimu (pati gyvybe, o kartu ir kraujas su siela). Tai jeigu valgai krauja - tarsi bandai pasiglemzt ir kito siela - stai cia jau nebeislaikai Dievo suteikto leidimo gyvunus naudoti maistui. Nes maistui gauni mesa- kam tau dar kraujo-sielos, kuri priklauso Dievui. Nebeislaikai morales. (kiti maistui ST keliami reikalavimai nelabai turi rysi su tema).