Tai tau gi nepatinka šaudyklių žanras, kaipo toks...
Įdomu kur aš taip pasakiau? Tai tavo išvada, įdomi išvada, bet tebūnie. Man labai patinka šaudyklės, tai mano mėgstamiausias žanras. Bet ten nėra progreso. Ten jo niekada nebuvo.
Bet šio žanro fanui mechanikoje yra daugybė skirtumų: lygių dizainas, AI, multiplayer (jei toks yra), ginklai, papildomi mechanizmai (pvz. kostiumo sistema Crysis).
Lygių dizainas? Nebeegzistuojantis dalykas. Jau n metų tai tiesioji liniją iš taško A į tašką B ir rašyti kažką apie tai beprasmiška. Yra pora sandbox'iniu projektų (Far Cry 2 pvz.) ir viskas.
AI? Vis dar neegzistuojantis dalykas. Geriausiu atveju jie sugeba pasislėpti už ko nors, bet paprastai vienintelė jų stiprioji vieta yra kiekis. Galima būtų prisiminti F.E.A.R., bet ten buvo ne AI - ten tiesiog visi kambariai turėjo galimybę užeiti iš nugaros.
Multiplayer? Vienintėlis dalykas dėl ko verta pirkti šaudyklę, nes single playeris šaudyklėse yra tapęs rudimentiniu dalyku. MP tu žaidi prieš gyvus žmones ir paprastai jie pasistengia padaryti gerą lygių dizainą būtent ten.
Ginklai? Džentelmeno rinkys kiekvienam žaidime - kažkas daužyti iš arti (raudonas laužtuvas), pistoletas, SMG, automatas, kulkosvaidis, RPG ir Big F... Gun visose savo inkarnacijose. Kai kas įmeta lašelį egzotikos prismindami lankus arba arbaletus. Kas turi pinigų ima realius modelius, kas neturi - sugalvoja savo. Fantastiniai žaidimai pakeičia jų išvaizdą, bet principas lieka tas pats. Dabar tapo madinga riboti jų kiekį pora vnt., bet tai niunsai kurie neturi esminio skirtumo.
Papildomi mechanizmai? Jie biški praskaidrina bendrai liūdną peizažą, bet vėlgi 99,8% to pačio Crysis laiko kostiumas stovėdavo Armor režime.
Be to, nereikia čia tos vaikiškos dichotomijos - arba vien super siužetas, gera grafika, arba mechaniškai geras atlikimas. Ką aš (ir kiti panašūs troliai) sako, kad pirmiausia reikia gero žaidimo mechanizmo, o po to jį jau galima apipinti ir Bacho muzika, šekspyriškais dialogais ir t.t.
Dichtomijos nereikia, bet tokia realybė - arba vienas, arba kitas. Laiko ir pinigų viskam niekada nebūna didžiuosiuose projektuose (greitai, kokybiškai, pigiai - pasirinkite du). Aš labai norėčiau pamatyti šaudyklę su geru sandboxiniu pasauliu, įdomiomis užduotimis, įsimintinais personažais, puikia atmosfera, realistiška fizika, šiuolaikine grafika ir garsu, minimaliu kiekiu klaidų, bent link 40 valandų žaidimo ir už 50 eurų. Paimčiau dvi kopijas - sau ir draugui.
Kadangi lygių dizainas nebeegzistuoja, AI vis dar neegzistuoja, o ginklai seniai visiems atsibodę kam autoriui eilinį sykį spardyti mirusį arklį ir kartoti visiems ką jie ir taip žino? Lieka tik siužetas ir audiovizualinė dalis apie kurią galima pakalbėti, ir ten bent jau yra ką pasakyti.