D&D 4th ed. tik akimis esu permetęs, bet turiu Star Wars Saga ed. kas iš principo beveik tas pat. Tai iš savo varpinės pasidalinsiu nuomone apie skilsus ir apie socialinį rpg, apie ką čia ir vyksta diskusija.
Dėl skilsų kiekio sumažinimo tai man asmeniškai visai protingas sprendimas atrodo, gal tik keista, kad jis kaip ir išbaigtas, tipo daugiau skilsų kaip ir neprisireiks. Kita vertus sprendimas specifiniams skilsams (kaip pvz. cyberdetalių implantavimas, čia SW) yra tiesiog featsas papildantis medicinos skilsą. Tai čia kaip ir prasprendžiama ta bėda apie kurią Shizzaras kalbėjo, kad tam tikri skilsai paimami dėl "spalvos" bet niekada nekeliami.
Taigi bendrai pasakius geimo kūrėjų priėjimas čia atrodo labai paskaičiuotas ir netgi kai kur pragmatiškas iki sausumo (iš čia ir įspūdis turbūt, kad geimas atrodo kaip koks WoW). Tačiau iš kitos pusės herojinį žanrą (o pretendavimo į realistinį RPG wizardai niekuomet nekomunikavo) naujas edišinas gerai atspindi. Herojai moka viską ko iš jų reikalauja nuotikis, geriau ar blogiau bet moka, ir niekas juk nematė Luko besimokančio pilotuot, tačiau nepaisant to jam nebuvo lygių space combate (pabrėžiu žodį LYGIŲ
. Taigi principas čia paprastas, jei esi kietas tai esi kietas visame kame.
Žinoma, negali paneigti fakto, kad wizardai orientuoti į savo prekinio ženklo pardavinėjimą ir faktas, kad iš RPG knygos yra mažiau pelningas verslas nei kompiniai geimai, tad bandymas sistemą padaryti tinkamą ir stalui ir kompui yra suprantama, bet atmetus faktą kad pinigai yra blogis, kitų minusų šitame nematau.
Negaliu gal tik susitaikyti su tuo, kad persuade skilsas apima intimadationa.. neesu tikras ar čia tik Saga ed. momentas ar ir 4 ed. tą patį turi.
Dėl socialinių dalykų. Skonio reikalas kuris variantas jums patrauklesnis, bet grubiai tariant RPG sistemose jie yra du (su keliais tarpiniais), vienas kur socialiniai santykiai traktuojami kaip kontestas ir išsprendžiami kauliukų metimu, kitas - kai kauliukų metimai paliekami tiems dalykams kurie vyksta tik vaizduotėje (tarkim kautynės), o tokie dalykai kaip darybos tiesiog suvaidinami. Kitaip tariant mechanikos socialiniam konfliktui spręsti nebūvimas nebūtinai paverčia geimą nesocialiniu, netgi atvirkščiai, geros tokios sistemos būvimas vaidmenų žaidimą gali paversti kauliukų metymų fiesta (kas iš principo nėra blogai, tačiau čia jau skonio reikalas). Trečia vertus, D&D net pavyzdį pateikia kaip socialinis konfliktas sprendžiamas serija metimu, taigi manau šitoj vietoj sistema suteikia pakankamai galimybių: nori mėtyk, nori vaidink.
Tai va čia tokia mano nuomonė. Gal ji pasikeis pabandžius sistemą praktikoje.