Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-03-28 14:38

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: fRPG - Mintys, etc.
PostPosted: 2008-09-15 23:08 
Offline
User avatar

Joined: 2005-09-24 23:08
Posts: 1449
Location: Vilniaus kaimas
Na, eilinį kart neišeina suigalvot, kaip čia gerai pradėt.
čia tiesą sakant bus pabandymas parašyti to ką sumąsčiau, pastebėjau, paplanuoti porą kadanors vyksiančių atrakcijų ir pastebėti keletą man atrodančių svarbiais dalykų.
Žodžiu bendrai apie forum games, bet ne tik.

Pirmiausia, kad nusiteikčiau optimistiškaiu:

Kuo FRPG pranašesnis už vyresnįjį brolį ant PnP:
It gives you time to think.
Žaidėjas, o tuo pačiu ir meistras įgauna magišką resursą, laiką į savo rankas - netikėtas veiksmas PnP sujaukia į gumulą meistro planus ir tenka labai greitai atlikti sprendimą, kurio paskui galima gailėtis. Kartais taip žūna ištisos kampanijos trukusios keletą mėnesių. Čia to neturėtų būtų - bet koks siurprizas blogiausiu atveju nukelia meistro atsakymą porai valandų.
It is a bit more convenient.
Ir žaidėjai ir meistras pasijungia sau pritinkančiu paros metu, atsako, ir eina valgyti. Nereikia važiuoti 1h į kaboką, ten 1h laukti vėluojančių, tada 3h žaisti ir 1h važiuot namo. Taip pat prie šito galima pajungti international elementą - meistras gali būti iš Austrijos, žaidėjas iš Vilniaus, o dar kitas iš Maskvos. Tam transporto problemų neatsiras.
Kadangi tingiu per daug prirašyt, nes šviečiasi ir taip ilgas postas, apsimetu jog dar privalumų sugalvočiau jei reiktų ir prirašyčiau. Būtų gerai jei kas perskaitęs įmestų savo penkis litus – tris grašius (pagal skonį).

Tada atvažiuoja daugybė minusų:
Kosmetinės problemos – kai kurie veiksmai, ridenimai ,kovos, ect tinkami normaliame žaidime stabdo ar iškreipia forum game procesą. Tenka atsisakyti didelių kovų, nes jos truktų paprasčiausiai ilgiau negu žaidimas, bet tenka suktis iš situacijos – „trenkiu jam kardu“. Atsakymas į trumpą postą dažnai irgi būna trumpas ir nuokalnė tampa įkalne.
Dingstantys žaidėjai – žaidėjas A žaidžia 3 savaites iš eilės nepraleidžia paros ir staiga, žaidėjo A nesimato dvi savaites iš eilės. Tuo tarpu jo prireikia, kažkas į jį kreipiasi, laukiama atsakymo, atsiranda stabdis. Kai paeiliui dingsta tai vienas, tai kitas, tai dar meistras išvyksta porai dienų kur nors, žaidimas rizikuoja sustingti lūžti ir numirti.
Kai situacija reikalauja bendro sutarimo kažkokiu klausimu, žaidimą galimą laikyti su durklu šone. Reikalas kai Kiekvienas iš 5 žaidėjų turi patvirtinti sprendimą, laba stabdo. Ir ne todėl, jog visi žaidėjai gali negalėti prieiti, o todėl, jog vienam nesutinkant gali prasidėti diskusija. O diskusija gali trukti ilgiau nei vidutinio žaidėjo ar meistro kokybė. Tai gal ir prideda savotiško žavesio ir something, bet kai meistras tiesiog nori sužinoti bus daroma A ar B, tai gali mušti entuziazmui mirtiną smūgį.
Sunkiausias žingsnis kurį turi įveikti kiekvienas forum game – tai jo pradžia. Nesvarbu ar ji labai banali – kaliniai surakini viena grandine, ar kiek su polėkiu, žmonės surinkti vykdyti šventosios misijos ar dievai nužengę sukurti pasaulio, bet prieš visa tai egzistuoja stebuklingas dalykas kaip registracija.
Paskelbus idėją atsiranda postai „aš dalyvaučiau“, „matyt pasirašysiu“ ir panašūs. Na, nuostabu, meistras trina rankas skaičiuoja žmones ir pradėjus žaidimo tikrąją registraciją ima laukti. Na va turim tris, sulauksim ketvirto ir pirmyn. Tas pirmyn gali prasidėti ir po mėnesio ar pusės. Kur dingsta žaidėjai – neaišku. Antrasis atsisijojimas vyksta įžangoje. Nesvarbu, kad veikėjas sukurtas, sisteminė dalis atlikta o meistras nekantrauja – galbūt įžanga pasirodys nepakankamai įdomi, per lėta ir panašiai. Dažna meistro klaida tokioje įžangoje palikti ją atviru klausimu, nors geriau kartais pats nežinau ar galima. Kai apsakoma situacija ir reikalaujama kažkokios idėjos žaidėjai sustingsta iš baimės – „o jeigu aš pradėsiu siūlyti ar kiti neužšoks ant manęs, kad nusprendžiau už visus?“ na gal ne visai taip, bet imtis iniciatyvos ir nepataikius sulaukti meistro komentaro tarsi viską paaiškinančio ir patvirtinančio – „taip dabar aš kažko laukiu“... Žaidimas gauna į saulės rezginį ir ima tąsytis.
Jeigu po tokių Andų kalnų virtinių varganais takeliais, koridoriais ar tuneliais prasigaunama iki pat pagrindinės žaidimo idėjos, jeigu išlaviruojama teisingai – gauname 3 arba 2 žaidėjus galinčius vesti viską pirmyn. Kurių vienas gali pasitraukti, bet dažniausiai praėjus didžiausius pavojus atsiranda dar norinčių prisijungti.

Norintys prisijungti savaime yra didelė problema. Kodėl? Na pirmiausia reikia sugalvoti kaip jį įdėti į visą mechanizmą. Sugalvoti jam gerus paaiškinimus dėl prisijungimo. Juk žaidėjas įmestas prie kompanijos tik su „sveiki aš noriu draugauti“ lūpose bent jau sudrebina atmosferą pavojingai kreipdamas žaidimą link ledkalnio. Na geriausiu atveju sudrebam, sujudam ir važiuojam tolyn turėdami +1 žaidėją? Ot ir ne. Žaidėjas naujas – jis labai lengvai gali nubyrėti po savaitės. Tik vienas iš trijų besijungiančių dažniausiai užsilieka. Nepriimti naujų žaidėjų? Tai ne išeitis – juk be šviežio kraujo ilgainiui liks vienas arba du žaidėjai kartais nebegalintys ar nenorintys visko verstis ant savo pečių.

Kažkaip net liūdna pasidarė. Kam išvis tuos forumo games žaisti?


Na, pirmiausia, nors tai kiek į šoną, fantastika.lt forumas nematęs, ar bent dalinai nematęs kitur propaguojamos ir Rpg žaidimu vadinamos sistemos, kai siužetas kiek palaidas, žaidėjai yra patys sau meistrai ir stumia procesą pirmyn. T.y. atsiranda idėja, atsiranda idėjos cenzorius/cenzoriai, prižiūrintys procesą minimaliai, trindamas offtopic ir su šaknim raudamas nesąmones, o visą siužetą palikdamas žaidėjams. Žaidėjas ateina kada nori, išeina kada nori, perskaitęs kiek galima daugiau ar bent jau minimaliai (privalomai postą su taisyklėm ir guidelines) ir parašo papildymą. Gaunasi „daugelio autorių istorija“. Na nevisai tikslus apibūdinimas, nes tai – ne autoriai o žaidėjai. Kaip ir normaliame rpg galima ir su npc susimušti ir pasaulį patyrinėti ir drakoną nuo princesės išgelbėti. Ir aišku su kitais žaidėjas paplepėti. Tiesa, iš daugybės tokių žaidimų, dalis turi nuobodžius siužetus, dalis tampa muštynėmis per 18 puslapių su nerašyta taisykle – „priešininko neužmušti“ kas ir toliau leidžia kapotis iki gyvenimo, t.y. forumo pabaigos. Kartais atsiranda tokių masterpiece, jog net įdomu paskaityt ir taip nagai ima niežėt, o gal ir aš kokį postą įmesiu. Oj, ne gal sugadinsiu... Su ta gaida baigiu kiek tą sau leistą važiavimą į šoną. (kažkada berods meginau tokį užsukti bet taip ir likau nesuprastas. Pats neorganizuosiu bet meiliai pažaisčiau ;). Ar bandėt NE TRUE fantastų forumuose surasti FRPG skiltį? Ten tik tokie žaidimai ir tebūna.)
Problema aiški, na ne visai, bet jeigu turim problemą galim ieškot sprendimo:

Mano bandymas kažką daryti:
Vienas personažas – o kas gautųsi, jei žaidėjai, VISI žaidėjai valdo vieną personažą? Teorija aiški – vienas žaidėjas negali – jo vieton stoja kitas. Gali abu, prieš darydami pasiginčija „mintimis“, o veiksmas vistiek vyksta. Išsprendžiam kelias problemas. Žaidėjų kaitas nebėra toks varginantis procesas – įkišame į demono ;) kūną naują žaidėją, apkaltinam magiją ir pirmyn. Žaidėjas pasitraukia – tiesiog „demonas“ nebegauna nurodymų iš tos pusės. Neaktyvumo badmečiais viską gali tempti kad ir vienas žmogus.
Praktiškai... (Atsimenat Mirilją?) Na pliusų buvo, bet kai norint tęsti užtenka vieno žaidėjo posto, tai krtais gaunasi taip jog žaidėjas A įsijungia ir žiūri, o žaidėjas C jau papostino o meistras dar ne... Hmm, gal aš nesikišiu pažiūrėsiu kaip gausis. Ir žaidžia dviese – žaidėjas ir meistras.
___
Mano mintys ateičiai, tikiuosi bevirsiančios projektais.
1. Trumpesnis planas žaidimui, bet ilgalaikis naudojimas - recycling. Žaidėjai įmetami į situaciją, kur reikia surasti sprendimą. Egzistuoja siužetas, trumpas, su aiškia pradžia ir pabaiga. Įvykdžius misiją žaidėjai gauna dovanas (XP) paspaudžiamos rankos ir daroma pertrauka. Veikėjų statistikos and stuff lieka kokiam nors database/temoj. Po kažkiek klaiko mestras neiškenčia ir užsinori dar arba žaidėjai jį pripokina. Susirenka vėl 4 žaidėjai, nebūtinai tie patys ir tikriausiai net labai gerai jei kiti, sužaidžiama per tris savaites – mėnesį su naudotais vieną kart prieš tai veikėjais, gaunamas xp, daroma pertrauka. And so on.
Detektyvų kontora magiškiems fenomenams, Specialiosios paskirties būrys, Superherojų komanda, Nykštukų armijos sparno S.K.Y.D.A.S. dalinys, etc.
Pats šitam reikalui dirbu (tinginiauju nejudinęs porą savaičių) prie „Projektas A.N.G.E.L.A.S.“ – esmė angelų/ demonų siunčiami pasiuntiniai atlikti kokį nors darbą įlenda į mirtingųjų kūnus ir ji atlikę laimingai grįžta arba negrįžta visai. Nevisiškai gera formuluotė, bet kol nebaigta, tai nebaigta.
2. Character driven. Veikėjai gauna Tikslus, kiekvienas savo. Dažniausiai kartu su dalinai premade veikėju, kurio story kur nors patalpinamas. Kuriam nors iš žaidėjų įveikus visus Tikslus jis apskelbiamas nugalėtoju. Žaidimas užraukiamas, meistras eina ilsėtis. Žaidėjų keitimąsi matyt reiktų spręsti pateikiant apsigyvenimui ~7-8 personažus, kuriuos galima būtų perleisti kitam atėjusiam. Nustačius tam tikras interection ir balsavimo taisykles paremtas ne bendru nutarimu ar daugumos principu, o vienu patvirtinimu ir per x valandų nesulaukto veto principu, galima tikėtis greitesnio derybų ir panašių procesų greičio.
Nikėjos vyskupų suvažiavimas, Penktioliktojo rato tarybos nutarimai, Inner circle meetingas renkas justicarus, Primogenų tarybos reikaliukai, Tarpukario valstybių sienų braižymas šakėmis ant vandens ir panašūs dalykai. Čia meistras atlieka arbitro vaidmenį, pateikdamas žaidėjams ketrinisu akmenis – pradžią pabaigą ir galbūt porą eventų.
Pats šitam reikalui norėčiau surasti keletą savanorių ir laisvo klaiko surašytai laaaabai daug teksto kur nors į wordą ar writerį. Tada galima būtų išbandyti po karo fentezy setinge vykusias derybas dėl mažos, bet derybininkams svarbios pasaulio dalies teisingo pasidalinimo. Su dvikovom, magija ir drakonais. Be požemių.



Ir galiausiai tai ką visgi laikau labai svarbiu dalyku siekiant geresnės kokybės dabartiniuose žaidimuose.
Mano nuomone labai svarbu, bet čia gal ir ginčitinas dalykas. Dėmesio. Tam XXI galvon šovė kvailas klausimas:
Postų ilgis.
Taip, prašau nesijuokti ir pabandyti suprasti kur yra mano taškas (my point). Tumpas postas – „nueinu patikrinti kas už durų“. Kai kuriais atvejais gali sulaukti vienintelio atsakymo – „durys užrakintos, kas toliau?“. Problemos nėra? Problema yra gaištamas laikas. Įrašius sąlygos sakinį problema sumažėja bet ne per žymiai. „Einu patikrint už kas už tų durų, o jei jos uždarytos pažiūriu pro langą“ – „durys uždarytos, o užuolaidos užtrauktos. Tačiau prikišus ausį prie lango girdisi...“
Na žodžiu. Bet ir ne čia problema didžiausia. Sąligos parašytos ar ne, if‘us naudojam ar ne, labai proceso nepaspartina. Durys, langai ir panašūs dalykai dažniausiai nesukelia tokių problemų kaip bendravimas su žmonėmis, pc ar npc. Čia if sakinių nebūtinai prirašinėsi. Tačiau paprasčiausia logika diktuoja sąlygas – reikia rašyti ilgesnius bendravimus. Klausti ne po vieną klausimą, o šmotais. Ne – „pasakyk man kur princesė?“ o „Gal galėtum pasakyti kur princesė? Jeigu nežinai tai bent užsimink? O gal dar galėtum pavežti mane porą mylių? Gal girdėjai kokių paskalų? Atsimeni pokštą paie drakoną princesę ir power metalistą? Nori papasakosiu? Jeigu ne, tai žinok, daug prarandi. Vat šiaip tai aš čia atvykau iš Morgo miesto. Girdėjote tokį? Gal galite parodyti kurioje pusėje?“ aišku pusė klausimų gali likti neišsakyti, bet.
Prie šios pat temos prisisega kovos postai. „užvažiuoju eretikui kryžiumi“ gal ir idealogiškai geras ir politkorektiškas sakinys, tačiau tai verčia kovą vykti kažkokia ėjimų seka, kas forume yra neįmanoma ar įmanoma sunkaii. Manau kova turėtų evoliucionuoti į kažką labiau no system su vienu ar dviem rollais per kombatą/person maksimaliai. Arba išvis du metimai – vienas už party, vienas už bad guys. Aprašymas turėtų pailgėti keliolika kartų. Kovos aprašymas turėtų duoti siaubingų pliusų ir panašiai. „Smūgiuoju smūgį po smūgio, kreipdamas savo priešininką link srutų duobės. Kaip galiausiai prie jos prisiartinam, pabandau staigiu spyriu nustumti priešininką ten ir tada kvatodamas iš euforijos smeigiu kalaviją jam į krutinę.“ Na irgi negerai. Reiktų surasti ne originalią formuluotę, tinkančią visur ir visada bet ką nors tokio, jog butų galima paminėti planuojamus naudoti metodus, gudrybes, suktus planus („nepamirškit jog visada galima numušti iškabą virš blogiuko galvos, ką ir darau jei tik pasitaiko proga“) ir kooperavimo galimybę („ jei Jonas prisideda, jam smūgiuojant ir atkreipiant dėmesį aš sviedžiu jo priešininkui į paširdžius plytą, laimėdamas akimirką smūgiui, kuria, tikiuosi jonas pasinaudoja“) na ir panašiai. Tada meistras palaukęs, tarkim 24 h nuo inicijuoto kombato pradžios, atsisėda susigriebęs visas idėjas, visas gudrybes ir paminėtus planus, nusprendžia dėl pliusų, meta kauliukus ir atsisėda kurti atsakymo.


Imkit mane ir komentuokit, aš nesu proto bokštas, klystu kaip kiti, o kartais dažniau ir todėl prašau kirskit iš peties su lašu konstruktyvumo ir pašnekėkim apie forumo žaidimus.

_________________
I've seen your version of sanity. It bores me.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-01-19 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 2007-10-16 22:08
Posts: 239
Location: Vilnius
Va dėl veiksmo deklaracijų čia gera idėja. Man patiko. Nes response tikrai gali ilgai užtrukti.

_________________
I've never craved system's sympathy... ( E.)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited